SMASHING KLIPP.

 
VÅRA PLANER:
 

Jag har en hel frammtid kvar med denna underbara häst. Och har gjort upp en liten ''plan'' om hur långt och vad jag ska komma med honom. 
 
--------------------------------------------------------------
 
2012.
 

Nu till en början blir det mycket skritt och trav arbete. Känner redan att vi gjort ett ortoligt framsteg när det gäller traven. Har longerat och tömmkört honom. Och känner då att han har lättare att arbeta med rätt ''travmuskler''. Så han inte tror att allt handlar om att springa. Vill kunna få in en lugn och fin trav när jag även sitter på hästen. 
 
Sen har jag övet mycket på inkallningar, men inte så mycket.. Men det är åxo på gång. Vill bygga upp en bättre kontakt mellan mig och hästen. Och NH tycker jag verkar roligt men det kommer med tiden. 
 
Mål 2012
 
Han ska lyssna på mig som ryttare och person.
Jag ska få bättre kontakt med honom.
Han ska gå fint i traven. 
Börja träna gallopen när traven sitter.
 
---------------------------------------------------------------------
 
2013.
 

Under sommaren 2013 ska jag träna mycket galopparbete. Hoppas att jag kommer få han att gå fint i galoppen. Men är nöjd bara jag får han i en lugn galopp så jag känner att jag har kontroll över honom. För efter sommaren 2013 börjar jag på något ridgymnasium. (vet inte vilket) Men då vill jag ha kotroll över galoppen och där kommer vi sedan träna vidare och börja hoppträna. 
 
Mål 2013
 

Han ska få till en fin och lugn galopp.
Fortsätta arbetet i dressyren.
Börja hoppaträna.
Mot slutet av 2013 vill jag börja hoppa högre höjder.
 
-------------------------------------------------------------------
 
2014, SATSA UPP TILL 100% PÅ HOPPNING. 
 
(kommer även träna dressyr då)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0