Johanna & Klippet.

Hejsan!
Johanna heter jag och ska starta denna blogg tillsamans men Jossan.
Jag kommer mest skriva om mig och min häst Smashing Klipp. (Klippet)
Presentation om mig, Johanna Eid: Ah, vad ska man börja med då. Jag är en tjej på snart 15 år som lever livet med mina kompisar om min häst. För det mesta ser man mig i stallet, annars tillsamans med mina underbara vänner. Jag bor i stockholm med min mamma och storebror. Har åxo en hund som heter Daisy, som säkert kommer komma upp här i bloggen någon gång.
Presentation om Klippet: Allt mellan mig och Klippet började på skutan för ca ett halv år sedan. Innan jag köpte honom red jag på skutans gård. Där klippet stog, jag blev helt fast för den lilla raketen. Så tiden gick och jag red honom mer och mer, sen började sommaren närma sig och Klippet skulle hyras ut. Så varför inte ta chansen och fråga mamma om jag fick hyra honom. Fick då ett tveksamt och lång tänkt ja. Sedan fick jag ett samtal från skutan att Klippet måste säljas. Och nu står jag här med Klippet, och är väldens lyckligaste!
Klippet är en underbar och snäll men ändå pigg häst. Han är en gammal travare som dragit in över 3 miljoner kronor på travet. Innan han stog på skutan gick han på travet, men behöver nu koppla av lite och stå privat. Vad jag själv ser så mår han otroligt bra nu. Klippet är 162, och är född 2002.
Men nu ska jag nog säga tack för mig, skulle kunna skriva en otroligt lång text. Men ni kommer höra mycket mer av oss och hur både han som häst och jag som ryttare utvecklas under denna tid jag har med honom.
// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0