åsiktsinlägg - bortskämd?

Hej, har du någonsin fått höra att du är bortskämd? Det har jag.
Folk som har saker som jag inte har kallar mig bortskämd.
 
Vissa av mina kompisar har hundar, dom kostar fett mycket pengar. Dom slösar alla sina pengar dom får på godis\kläder\smink. Det gör inte jag, och dessa personer ser inte vad dom har. Dom ser bara hur smart jag är som bara slösar pengar på ridningen. Dock kallas jag bortskämd för det.
 
Jag köper nästan aldrig saker till mig själv, och då blir det fett med pengar över och dom går självklart till ridningen automatiskt. Då kan jag vara med på vilka  hoppkurser-ridläger-tävlingar jag vill. Och jag kan handla mycket ridsaker. Jag är alltså väldigt smart.
 
Sen så har jag fått höra av några att de är min mamma som har bra lön.
Nej, hon har inte alls världens bästa lön.
Hon är ensamstående mamma, har ett lån hon betalar varje månad, räkningar,min mobil och mycket mer.
Men om hon inte hade haft det dära lånet, då kunde ni kallat mig bortskämd.
 
Grejen är att dom som sitter och klagar på mig, har två föräldrar som jobbar = mer pengar än vad min familj har.
Fast dom andra familjerna har hund, slösar pengar på tobak, alkohol, bil, kläder osv.
 
Sen så får jag 200 i veckopeng och det är ganska mycket för att vara i veckan, men jag sparar dom hela tiden, så jag kan köpa en ny kamera osv. Så det får ni tänka på oxå.
 
Så anklaga mig inte för bortskämd, tänk på alla andra som har värsta hästarna och grejer.
Känner att detta inlägg inte var så bra men hoppas ni förstår endå :)
 
\jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0